Home > Marketing aanpak > Optimalisatie
Inspelen op gedrag
Optimalisatie
Je marketing alleen maar onderhouden is niet genoeg. Het kan ook altijd doeltreffender. Dat geldt voor je advertentiecampagnes, je posities in de zoekmachines of het aantal nieuwe klanten via je website. Optimalisatie is een doorlopend proces dat ervoor zorgt dat de online investeringen die jij doet, steeds meer rendement opleveren.
Blijf voor op je concurrenten
Concurrentie ligt altijd op de loer. Met een continue optimalisatie blijf jij je concurrenten telkens een stapje voor.
- Je advertentiecampagnes worden steeds beter zichtbaar en aantrekkelijker.
- Je website is steeds beter vindbaar.
- Steeds meer bezoekers kiezen ervoor om zich aan te melden of een product te kopen.
- Funnels worden steeds efficiënter.
Aanpak
We verzamelen doorlopend data en dat doen we uiteraard conform de AVG richtlijnen. Deze data analyseren we en daarna maken we de vertaalslag naar concrete acties. Op deze manier maken we je marketing maandelijks effectiever. Zodra er genoeg bezoekers en data beschikbaar zijn kunnen we onze optimalisatie systematisch aanpakken met A/B-testen.
Zo haal je uit iedere euro die je in je marketing steekt steeds meer euro’s terug.
omdat de machine moet blijven draaien
Waar wij voor zorgen
- Continue optimalisatie van al je marketingcampagnes
- De optimalisatie van je campagnes ligt in handen van ervaren marketingexperts
- We houden je maandelijks op de hoogte van onze wijzigingen en het effect daarvan
- Bij genoeg bezoekers en data gaan we systematisch aan de slag met A/B- testen op je website
- Geslaagde tests worden direct toegepast op de website of in campagnes.
Maak jouw marketing aanpak optimaal
Optimalisatie is een onderdeel van de marketingmachine. De machine draait optimaal wanneer alle onderdelen samen één geheel vormen.
Je marketingmachine begint nu daadwerkelijk vorm te krijgen en kan straks op volle toeren gaan draaien.
zo doen we dat
A/B Testing
De A/B-test is een testmethode die veel gebruikt wordt bij optimalisatie. Hiermee wordt de effectiviteit van twee mogelijkheden met elkaar vergeleken en gemeten. Bezoekers van een website worden opgedeeld in twee gelijke groepen, die elk bijvoorbeeld een andere homepage te zien krijgen. Door de effectiviteit te meten en te vergelijken wordt bepaald welke variant het beste ingezet kan worden.
Wat kunnen we voor jou betekenen?
We helpen je graag!
Nieuwsgierig geworden naar wat we allemaal voor jou en je bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op om eens door te praten. Een bakje koffie, een goed gesprek en voor je het weet gaat er een wereld voor je open!
“Ik beveel Positie1 van harte aan! Ik ben blij met deze partij omdat ze echt begrijpen wat online marketing en SEO is. Ik heb zelf al veel gedaan omtrent content, landing pages en email marketing. Maar zij weten echt nog iets toe te voegen. Ik krijg inzicht, overzicht en resultaat. Daarbij is de communicatie helder en persoonlijk. Eric en zijn team staan voor je klaar en denken mee in maatwerk oplossingen voor jouw online groeistrategie!”
“Je kunt snel overleggen met de mensen van Positie1 en zaken worden snel opgepakt. Nog belangrijker: de samen ingezette weg levert tot nu toe het gewenste resultaat op. Ik kan iedereen daarom aanraden om met Positie1 samen te werken.”