Home > Marketing aanpak > AI
Marketing versterken met AI
De kracht van zelflerende robots
Zij gingen je voor







Stap 1: ontdek je tone-of-voice of merkbeleving
Zomaar vragen aan ChatGPT of Gemini om een blog te schrijven, is vragen om generieke, dertien-in het-dozijn content die niet aansluit bij jouw bedrijf. Van die teksten waar ‘dit is geschreven door AI’ ervan afspat. Daarom beginnen we altijd met de vraag: hoe ziet jouw merk eruit? Welke tone-of-voice gebruik je? En welk gevoel wil je oproepen bij je klanten?
Weet je nog niet hoe je wilt dat klanten je merk beleven? Doe een Creatieve Fundatie bij onze designzus Rebelation
Stap 2: bepaal je doel en je doelgroep
Je vindbaarheid vergroten met SEO/GEO, je conversie verhogen of advertentieteksten schrijven: elk heeft andere regels waaraan een tekst moet voldoen. We bepalen daarom samen het doel om de juiste output te genereren door de AI.
Stap 3: train je AI
Vervolgens trainen we je CustomGPT op je doelstellingen, merkbeleving, communicatiestrategie en eventueel eerdere copy waarover je tevreden bent. De eerste poging is misschien nog niet spot on, maar door te trainen wordt je AI steeds beter.
Optioneel – Stap 4: automatiseren
Stap 5: volgen van de resultaten en bijsturen
CustomGPT’s zijn nooit echt klaar, het kan altijd beter of meer, zeker gezien de snelle ontwikkeling van AI. Daarom houden we altijd de vinger aan de pols waar we kunnen bijsturen. Natuurlijk sturen we ook bij als we de resultaten willen verbeteren en om die resultaten te volgen, krijgen jullie elke maand een toegankelijke maandrapportage.
Cases
Natuurlijk zijn we zo trots als een pauw op onze klanten en projecten. En ook al pronken we van nature niet graag met onze veren, deze cases delen we graag met je. Het focusgebied van elk project verschilt en we gebruiken hiervoor verschillende onderdelen van de Marketingmachine. Het eindresultaat is altijd een website die meer oplevert.