Rebelation

Zoekmachine optimalisatie
SEO

Meer leads en bestellingen
door top posities in Google

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Meer leads en bestellingen door top posities in Google

Aantoonbare resultaten voor onze relaties, daar wordt we blij van

Wij worden enorm blij als we zien dat onze inspanningen leiden tot aantoonbare resultaten voor onze relaties. Als blijkt dat een klant van ons al na een paar weken meer bezoekers trekt en vervolgens meer omzet gaat draaien, hangen wij de slingers op en halen we gebak! Waar we ook heel blij van worden is van klanten die – doordat wij onze kennis met hen delen – meer inzicht krijgen in de werking van Google en zodoende zelf meer online kansen gaan zien. En door onze persoonlijke aanpak kunnen we zeggen dat we er de afgelopen jaren best veel zakenvrienden bij hebben gekregen. Da’s ook hartstikke leuk.

Aantoonbare resultaten voor onze relaties, daar wordt we blij van

Positie1 is jouw specialist in zoekmachine-optimalisatie uit Zwolle. Zoekmachineoptimalisatie heeft te maken met vindbaarheid op het internet. Wie hoog in de ranking van de zoekresultaten in Google staat, wordt beter gevonden. Search Engine Optimization (SEO), ofwel zoekmachineoptimalisatie, is de kunst om hoger in Google te komen. Maak je de pagina’s van je website zo zoekmachinevriendelijk mogelijk, dan verschijnt je website hoger in de organische resultaten van Google. Dat wil zeggen dat je voor deze resultaten niet hoeft te betalen, in tegenstelling tot gesponsorde koppelingen. Het nadeel van zoekmachine optimalisatie is dat het relatief lang duurt om er een hoge positie in Google mee te bereiken.

1. Zoekwoordenonderzoek: de basis van zoekmachineoptimalisatie.

De basis van een goed voor Google geoptimaliseerde website wordt gevormd door zoekwoorden. Het is belangrijk om in kaart te brengen welke zoekwoorden jouw klanten gebruiken als ze googelen. Daarom starten we altijd met een zoekwoordenonderzoek. Aan de hand van de  drie factoren bepalen we of een woord geschikt is om een pagina van je website voor te optimaliseren.

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat een zoekwoord relevant is. Dit houdt in dat we op zoek gaan naar woorden die jouw product of dienst het beste omschrijven. Daarnaast gaan we na we hoeveel er gezocht wordt op een woord en of er in Google veel concurrentie op dat zoekwoord is. Op basis van deze drie factoren selecteren we de meeste kansrijke zoekwoorden voor jouw website.

Maak je de pagina’s van je website zo zoekmachinevriendelijk mogelijk, dan verschijnt je website hoger in de organische resultaten van Google. Dat wil zeggen dat je voor deze resultaten niet hoeft te betalen, in tegenstelling tot gesponsorde koppelingen. Het nadeel van zoekmachine optimalisatie is dat het relatief lang duurt om er een hoge positie in Google mee te bereiken.

2. Content maken & verbeteren

Na het selecteren van de juiste zoekwoorden, moet de website geoptimaliseerd worden voor deze woorden. Het kan zo zijn dat hiervoor extra pagina’s toegevoegd moeten worden aan je website. De functie van de extra pagina’s is de website beter aan laten sluiten met de zoekopdrachten van jouw doelgroep. Zo verhoog je de relevantie van je website en wordt je hoger in de zoekresultaten geplaatst.

Wij kunnen de SEO teksten voor je schrijven, voor de beste resultaten. Wij zorgen er niet alleen voor dat voldaan wordt aan alle eisen die Google stelt, maar ook dat jouw doelgroep wordt aangesproken door de webteksten.

3. Technische SEO analyse

De techniek achter je website is ook een belangrijke factor voor je posities in de zoekresultaten. Een technisch goede website stelt Google in staat goed in kaart te brengen waar de website over gaat en op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Maar onder techniek valt ook de snelheid van je website.

Wij kennen de taal en kunnen aanbevelingen doen aan je websitebouwer voor het verbeteren van de techniek van je website.

4. Links, links en nog eens links

Naast een goede plaatsing van de juiste zoekwoorden zijn ook links belangrijk om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Google ziet een link namelijk als een aanbeveling. In de beginjaren van Google gold: hoe meer links, hoe beter. Tegenwoordig is het vooral belangrijk om kwalitatief goede links te krijgen.

Een link is als goed te bestempelen wanneer de website waar de link op geplaatst wordt een goede reputatie bij Google heeft. Ook kijkt Google of de twee websites die gelinkt worden iets met elkaar te maken hebben. Is dit ook het geval, dan heb je een kwalitatief goede link te pakken.

Samen met onze linkbuilding-partners zorgen we voor kwalitatieve links op betrouwbare websites. Hiermee verhogen we de autoriteit van je website.

Inzicht in de resultaten: verbeteren en uitbreiden!

Zoekmachine optimalisatie voor Google is behoorlijk ingewikkeld. Daarom hebben we naast de professionele tools die wij gebruiken Positie1 Rankings in het leven geroepen. Deze ranking software houdt precies bij hoe hoog jouw website in Google staat.

Je hoeft dus nooit meer zelf op zoekwoorden te googelen en naar jouw linkje in de zoekresultaten te zoeken.  Positie1 Rankings presenteert jou in één begrijpelijk overzicht alle informatie over de prestaties van je website.

Hulp nodig met SEO? Neem vrijblijvend contact met ons op