Zo veel mogelijk zoekwoorden in je teksten om hoger in Google te komen from Positie1 on Vimeo.
Throwback Thursday
Zo veel mogelijk zoekwoorden in je teksten om hoger in Google te komen
Iets meer dan tien jaar geleden werden webteksten behandeld als gevulde kalkoenen tijdens de kerstdagen. Prop er zo veel mogelijk zoekwoorden in en je komt hoger in de zoekresultaten van Google. Het leverde draken van teksten op, maar goed, het was functioneel als je alleen keek naar de ranking van je website in zoekmachines.
Anno 2016 is dit de kortste route naar Google’s zwarte lijst en spreken we bij deze tactiek niet meer van optimalisatie, maar van keyword stuffing (hehe, stuffing, kalkoen… snap je ‘m?). Want in de loop der jaren is Google een stuk slimmer geworden. Het draait niet meer om kwantiteit, maar om kwaliteit. Dit betekent dat overmatig gebruik van een zoekwoord tegenwoordig gezien wordt als spammy.
Moet je dan helemaal geen zoekwoorden meer gebruiken? Toch wel. Het gebruik van de juiste zoekwoorden is voor de Google-robot belangrijk om te kunnen zien waar een tekst over gaat. Daarom raden we altijd aan om een gedegen zoekwoordenonderzoek te laten doen. Zo kan Google jouw tekst koppelen aan de juiste bezoekers.
Schrijf dus teksten die nuttig zijn voor je bezoekers. Maak relevante, actuele en unieke content voor echte mensen, niet voor zoekmachines. Zorg dat je de juiste taal voor je lezers gebruikt (de juiste tone of voice) en maak gebruik van unieke en relevante afbeeldingen (we zijn immers visueel ingestelde wezens). Contentcreatie, zowel tekstueel als visueel, is op lange termijn de beste investering die je in je website kunt doen.
Heb je hulp nodig bij het creëren van de juiste content? Geen zorgen, we hebben een infographic die je een duwtje in de juiste richting geeft.