Zo maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt

Je opent je mail en ziet de zoveelste e-mailnieuwsbrief binnenkomen waar je niet op zit te wachten. Dat wil jij natuurlijk anders. Een nieuwsbrief is nog steeds een van de meest effectieve manieren om je publiek te bereiken, maar hoe maak je die nieuwsbrief dan zo dat ‘ie wél interessant is voor je publiek? Dat hij niet alleen gezien, maar ook echt gelezen wordt?

Dat vraagt om het nodige denkwerk vooraf. Om een nieuwsbrief te ontwikkelen die voor jouw publiek van waarde is, moet je je publiek wel kennen. Wat zijn hun wensen en behoeften? Wat willen ze weten? Welke tips helpen hen, welke kennis die jij hebt is relevant om te delen? Tip: vraag het je publiek eens.

Heb je de inhoud eenmaal staan, dan komt de afwerking. Het oog wil ook wat. Dus laat de tekst nakijken op taal- en spelfouten, zorg voor een goed design en check de links.

Bekijk onderstaande infographic voor de beste tips en trucs om een nieuwsbrief te maken die gelezen wordt.

 

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


Deze website maakt gebruik van de software Wordpress. Wordpress plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren. Deze cookies kunnen daarom niet uitgeschakeld worden.
  • wordpres_gdpr_allow_service
  • wordpress-gdpr-cookies-allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined

Liever niet
Accepteren