Vooruitblik 2021

Nou…Het is inmiddels wel duidelijk dat we nog lang niet van Covid af zijn helaas. Op de dag dat ik dit blog schrijf, is er weer een persconferentie. Waarin waarschijnlijk aangegeven wordt dat de avondklok nog even blijft. En ook spoelt er een golf van besmettingen van de Engelse variant over ons land. Man, man, man wat een rare tijd is dit toch en wat krijgen we het voor de kiezen. Het lijkt maar niet op te houden. Een klein lichtpuntje is dat de jongste kinderen straks weer naar school mogen. Voor veel ouders een hele opluchting. Hopelijk blijft het aantal besmettingen, ondanks alle mutaties dalen en kunnen er zo richting de lente weer meer versoepelingen doorgevoerd worden.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Jaarplan marketingmachine positie1

Op naar een prachtig jaar

Ondanks alle Covid-uitdagingen gaan wij er een prachtig jaar van de maken. We gaan ons vooral richten op groei bij bestaande klanten. Dat aanvullen met nieuwe relaties en we gaan weer volle bak aan de slag met werk- en klantgeluk.

Omzetgroei realiseren

Ons doel is onder andere om +35% in omzet te halen. Dat gaan we doen door onze Marketingmachines te adviseren, WordPress websites en WooCommerce webshops te maken en HubSpot te implementeren. Wij geloven oprecht dat onze kennis en ervaring met deze tools heel veel impact te hebben op het succes van mkb-ondernemers in de regio Zwolle.

Businesspartner voor onze klanten

In de afgelopen maanden hebben we bij het merendeel van onze projecten enorme positieve effecten gemeten. Niet alleen in groeicijfers, maar ook in soepele en duidelijke communicatie en waardevolle samenwerkingen. We worden veel meer een businesspartner. Met onze relaties focussen we ons tegenwoordig veel meer op hun ambities, hun doelen en strategie. We kijken meer naar de toekomst.  Zo krijgen we een beter plan op tafel. We hebben soms intensieve, maar altijd heel waardevolle gesprekken en daar krijgen we veel energie van. Vervolgens zien we dat deze aanpak zijn vruchten nu al afwerpt. Dat is zo gaaf om te constateren.

Werken via kernwaarden

Ook maken we betere keuzes door vast te houden aan onze kernwaarden: betrouwbaarheid, proactiviteit, innovatie, plezier, leiderschap en resultaat. Het helpt ons de juiste keuzes te maken en op tijd te signaleren als er iets uit de pas lijkt te lopen. We blijven zo dicht bij onszelf en we klikken makkelijker met de juiste potentiële klanten. Wij geloven dat deze waarden leiden tot constructieve, langdurige en succesvolle samenwerkingen met opdrachtgevers, collega’s en leveranciers. 

Marketing Machines

We gaan dit jaar vol inzetten op onze Marketingmachines. We hebben er inmiddels al zo’n 10  lopen, waarvan de eerste machines al prachtige resultaten opleveren. Onze aanpak lijkt sowieso voor opleiders en trainingsbureaus heel succesvol te zijn. Daar zien we onder andere die mooie resultaten, en dat in coronatijd!

Specialisten

Naast aantoonbare resultaten vinden onze relaties het heel prettig dat ze een team van specialisten tot hun beschikking hebben. Een team dat samenwerkt vanuit een duidelijk plan en zo zorgt voor groei. Door maandelijkse rapportages, analyses en evaluaties ontstaat een productieve en constructieve samenwerking gebaseerd op ontwikkeling, resultaat en vertrouwen. En we vinden het allemaal heel motiverend om met gezamenlijke doelstellingen te werken. Logisch dat we enthousiast zijn….Toch?

Uitbreiding van het team

Als team hebben we het afgelopen jaar laten zien dat we heel goed kunnen omgaan met bijzondere omstandigheden. Thuiswerkend en op afstand van elkaar zijn we  in staat gebleken om regelmatig contact te houden en projecten goed te kunnen volbrengen. Om onze service op hoog niveau te houden en de groei te handelen, gaan we ons team dit jaar weer uitbreiden met minimaal twee collega’s. Ook komen er weer minimaal 4 stagiairs ons helpen en praktijkervaring opdoen.

Naar nog beter met Scaling Up

Sinds 2019 werken wij met het Scaling Up model van Verne Harnish. Een praktische methode waarmee wij op 4 vlakken; mensen, uitvoering, strategie en cash ons bedrijf steeds beter weten te beheersen. Het helpt ons bij het vinden van structuur, discipline en voorspelbaarheid. Daarnaast zorgt het voor ritme in overleg met betrekking tot onze belangrijkste KPI’s. ‘Zo groeien we als professionals en team zonder hoofdpijn en blessures’ 😉

Kortom wij gaan vol enthousiasme en vertrouwen 2021 in. Jij ook?

Meer omzet en rendement met online marketing?

Neem gerust contact met ons op! We helpen graag!

Of stuur een mail naar eric@positie1.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips