Home > De Marketingmachine > Strategie > Jaarplan
plannen maken, doelen stellen
Jaarplan
Heb je al heldere doelen gesteld voor het komende jaar? Dan kun je starten met een jaarplan. Het jaarplan helpt je om deze doelen te halen. Het geeft je richting en houvast voor het komende jaar.
Vanaf het begin
Onderdeel van je online marketingstrategie
- Een nulmeting
- Smart doelstellingen, de meetbare stip op de horizon
- Een jaarplan met een heldere focus per kwartaal en over een jaar
- Een begroting
Op deze pagina lees je alles over het maken van een jaarplan voor je online marketing strategie. Met een jaarplan maak je je doelen concreet. Je schrijft op wat je wilt bereiken. Het jaarplan verenigt de planning op korte termijn (per kwartaal) en lange termijn (over een jaar).
Waarom een jaarplan
Wat we willen bereiken met een jaarplan is dat je van te voren weet
- wat wij voor je kunnen betekenen (en wat niet)
- wanneer wij dat doen
- Wanneer evaluatiemomenten zijn
- Waar de focus ligt
Een jaarplan is een globaal overzicht van alle marketingactiviteiten die wij willen opbouwen en optimaliseren, zodat jouw SMART doelstelling voor dat jaar behaald wordt.
Beter zichtbaar in Google
Onze meerwaarde
- Het is duidelijk waarin je het komende jaar moet investeren om je doelen te behalen
- Het is ook helder wanneer je het eerste resultaat kunt verwachten
- Een jaarplan vraagt om commitment, zo blijven we gefocust op het echte resultaat
- Een jaar opdelen in kwartalen voorkomt de meeste ad hoc beslissingen
- Na ieder kwartaal evalueren we en stellen we het plan waar nodig bij. Dat houdt ons flexibel.
Wil je weten hoe zo'n jaarplan er uit ziet?
Download hier een gratis voorbeeld van een jaarplan:
Overzichtelijk
Hoe ziet zo'n jaarplan er uit?
We werken aan jouw marketingmachine, dat bestaat uit zeven onderdelen.
Het jaarplan delen we op in 4 kwartalen en in elk kwartaal werken we aan de strategie, bouw en optimalisatie van een selectie aan onderdelen. De globale planning vind je terug in het jaarplan. Je kunt het zien als een checklist van belangrijke mijlpalen.
Zijn de taken afgerond aan het einde van het kwartaal? Dan zijn we een belangrijke stap in de goede richting van het behalen van jouw SMART jaardoelstelling.