Rebelation

'Goede content en een heldere contentstrategie zijn belangrijk’

Contentstrategie

Er komt dagelijks superveel content op je af. Hoe houd je tussen al die content juist jouw content interessant? Nietszeggende foto’s en video’s, slechte teksten, gekke reclame-uitingen of teveel content… Daar zitten we niet meer op te wachten. Met een duidelijke contentstrategie en aansprekende content kun jij je doelgroep inpakken. En daar helpen we je graag bij. We verplaatsen ons in jouw doelgroep en maken een concreet plan.

uitgelegd

Wat is een contentstrategie

Je contentstrategie is je aanvalsplan met daarin strategische keuzes. Het geeft je inzicht, overzicht en controle. Je bepaalt wat je wilt bereiken met je content, welke vormen je content heeft, welke kanalen je inzet, wie de content aanlevert en wie het publiceert. Je neemt hier ook de communicatierichtlijnen in mee, dan is voor iedereen duidelijk welke tone of voice je gebruikt.
Content blog contentplanning 2021

Waarom een contentstrategie?

Met een contentstrategie kun je doordacht je plan uitvoeren. Je plaats content die waarde toevoegt voor je doelgroep. En het moet niet gaan om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van je boodschap. Veel bedrijven laten zich verleiden om vooral veel, nietszeggende, content te plaatsen. Dit is niet alleen zonde van de tijd, maar werkt ook nog eens averechts.

Zij gingen je voor:

de voordelen

Een goede contentstrategie

Leer van ons en haal onze kennis in huis

Wij helpen je graag met het opstellen van een goede contentstrategie, zodat je er ook zelf mee aan de slag kunt!

Zo simpel willen wij het voor je maken

Zó pakken wij het aan

Wij helpen jou met een duidelijke aanpak, waarin ontwikkeling, betrouwbaarheid, innovatie en een proactieve benadering belangrijke pijlers zijn.

1. Doelgroeponderzoek en analyse

We nemen je doelgroep onder de loep. Door te kijken naar de klantreis, maar ook een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, waaruit we de meest relevante zoekwoorden filteren. En we kijken naar de kanalen die je doelgroep gebruikt.

2. Plan van aanpak

Uniek en relevante content is belangrijk. Net als consistentie. Wij werken met mijlpalen, rubrieken en berichten. In onze projectplanner Asana maken we jouw contentkalender en plannen alle voor jouw doelgroep relevante inhaakmomenten en gebeurtenissen in. We bepalen wanneer we blogs gaan schrijven, wanneer er een nieuwsbrief uitgaat en wanneer er nieuwe websitecontent geplaatst wordt.

Nieuwsgierig naar de inhaakmomenten van 2021?

3. Ondersteunen bij plaatsen

Na een duidelijke strategie en een overzichtelijke planning is het tijd om over te gaan tot actie. Wij kunnen je helpen bij het schrijven en plaatsen van je content. Je krijgt een vaste plek in onze planning en we gaan voor je aan de slag. Natuurlijk houden we je op de hoogte van de voortgang.

Mijlpaal, rubriek & bericht

Mijlpalen
Lees verder
Samen met jou kijken we naar belangrijke momenten binnen je bedrijf. Dit zijn jouw mijlpalen. Dat kunnen er meerdere per jaar zijn, maar ook één moment. We bepalen de contentactiviteiten rondom deze mijlpalen.
Rubrieken
Lees verder
Om content aantrekkelijk en dynamisch te houden maken we een onderverdeling in verschillende rubrieken.
Berichten
Lees verder
En tenslotte gaan we over tot de berichten. Dat zijn berichten die je plaatst op je social media kanalen. Ze kunnen te maken hebben met bijvoorbeeld een blog die je geplaatst hebt of een verstuurde nieuwsbrief, maar het kan ook een bericht zijn waarmee je inhaakt op een actualiteit.

Vorige
Volgende

het begint met een goed plan

Genoeg te vertellen, maar nog geen duidelijke strategie?

Geen tijd of schrijftalent? Wij maken jouw contentplanning.

Of stuur een mail naar eric@positie1.nl

Maak een afspraak

We komen graag met je in contact. Maak hier geheel vrijblijvend een afspraak zodat we samen kunnen kijken naar jouw wensen en de mogelijkheden om deze in onze machine te gieten!

Een afspraak maken is mogelijk op maandag t/m vrijdag. Het liefst plannen we het tijdstip tijdens kantooruren, maar in overleg is er veel mogelijk!