Home > Marketing is zoveel meer dan vaak wordt gedacht
Marketing is zoveel meer dan vaak wordt gedacht
Kunnen jullie even een leuk tekstje schrijven?
Ja, we kunnen een leuk tekstje voor je schrijven, maar tekst is bij ons niet zomaar een tekst. Als marketeers willen we weten wat je ermee wilt bereiken; waarvoor is de tekst bedoeld? En op welk kanaal wil je het plaatsen? Inhoudelijk moet het goed zijn, maar het moet bijvoorbeeld ook relevant zijn én een tekst op de website moet bijdragen aan je SEO.
Bedenk eens een unieke campagne die heel veel leads oplevert
Iedereen wil leads, echt waar! Helaas is er geen gouden regel voor een succesvolle campagne. Het blijft continu monitoren en optimaliseren! Natuurlijk kan het op papier kloppen: onderzoek, de juiste kanalen, interessante content, sprekende beelden, mooie advertenties en goede call to actions en een landingspagina. Dan kan het nog zo zijn dat een campagne niet oplevert wat we wensen op te leveren. Hoe kan dat? Joost mag het weten… Dat kan frustrerend zijn, maar dat maakt ons vak ook zo leuk!
Willen jullie zorgen dat we meer likes op social krijgen?
Daar gaan we natuurlijk ons best voor doen, maar daar zit veel meer achter. Iemand vindt een bedrijfspagina niet zomaar leuk. Groeien in aantal volgers kost tijd en heel veel liefde.
Zorgen jullie even dat de website helemaal SEO-proof is én bovenaan alle zoekresultaten staat?
Dat is altijd ons doel! Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. E zijn heel veel factoren van invloed op je ranking. De webpagina’s met de hoogste informatiewaarde geeft Google prioriteit. Dat is één ding. Vanaf mei 2021 is Google websites gaan beoordelen op basis van ‘Core Web Vital’- statistieken. Hier zullen we binnenkort meer over vertellen in een blog.
Sturen jullie over een uur even een e-mail uit naar de lijst met aangekochte adressen die ik je zo stuur?
Aangekochte adressen? We kunnen niet zomaar iedereen e-mailen! Er is een aantal privacyregels bij het versturen van e-mail, nieuwsbrieven en sales funnels waar we rekening mee moeten houden. Daarnaast is een e-mail niet zomaar gemaakt. Dat willen we goed doen. Over ieder detail in de e-mail moet nagedacht worden, gevolgd door een check. Meestal kijken meerdere collega’s en de klant zelf hier ook nog naar. Dat kost tijd! Spoed is zelden goed, zeggen we dan maar.
Wij doen liever niet even iets snel, maar goed en doeltreffend
Hopelijk hebben we hier een aantal vooroordelen en gedachtes uit de wereld geholpen. Marketing is de zuurstof voor ieder bedrijf. Én bij Positie1 denken we daarin graag met je mee!