Home > De klantreis
De ruggengraag van onze marketingstrategieën
De klantreis
Goed inzicht in de klantreis is echt onmisbaar. Het helpt je als bedrijf om een relatie op te bouwen met je doelgroep.
En dat doe je door zo goed mogelijk aan te sluiten op de behoefte die er op dat moment is. Er ontstaat gaandeweg een steeds hechtere band tussen jou en je doelgroep.
We weten uit ervaring dat deze benadering meer oplevert
Een relatie met jouw merk
Stel je voor; je doet een huwelijksaanzoek aan een volslagen vreemde. Weinig kans dat die ander ‘ja’ schreeuwt en je om de hals vliegt. Het is misschien een ietwat gekke vergelijking, maar het komt regelmatig voor dat bedrijven zomaar ineens beginnen te roepen dat je iets moet kopen op een moment waarop jij dat helemaal niet nodig hebt. Deze bedrijven hebben een probleem, want ze weten niets over jouw behoeftes en de drempels die je ervaart. Kleine kans dat het huwelijk er ooit nog komt…
Jouw droom. Onze missie.
Van vreemde naar ambassadeur
Binnen het model van de klantreis gaan we uit van verschillende fases. Elke fase heeft zijn eigen drempels, behoeftes en mogelijkheden. Binnen de klantreis van jouw doelgroep brengen we alle mogelijke ervaringsmomenten met jouw bedrijf in beeld. Hier bouwen we vervolgens de marketingstrategie op.
De klantreis bestaat uit grofweg vier fases:
- Erkennen
- Overwegen
- Beslissen
Je doelgroep een onweerstaanbaar aanbod doen, overhalen en klant maken (klanten)
- Aanbevelen
Doelen stellen, plannen maken
Wat we doen met jouw klantreis:
- We brengen alle touch points in beeld voor elke fase
- We maken alle drempels zichtbaar en bedenken een oplossing
- We passen je website, content, advertenties, aanbod en middelen aan
- We leiden de doelgroep door naar de volgende fases, ongeacht waar ze zich bevinden
- Vreemdelingen worden ambassadeurs voor jouw merk
Meer weten over de marketingmachine
We helpen je graag!