Is dit het einde van lokale vindbaarheid in Google?

Throwback Thursday

Is dit het einde van lokale vindbaarheid in Google?

Een goede manier om je lokale online vindbaarheid te vergroten is een Google-Businessprofiel. Het aanmaken van een profiel is vrij simpel: log in op je Google-account, voer je bedrijfsgegevens in, wacht op de verificatiecode en voer die in. Binnen de kortste keren verschijnt dan jouw profiel, zodra iemand een zoekopdracht invoert in combinatie met de plaatsnaam waarin jij actief bent. Een groot voordeel van Google Business is dat deze resultaten boven de organische resultaten verschijnen.

Tot afgelopen zomer toonde Google bij zo’n zoekopdracht maar liefst zeven Google-Businessprofielen. Sinds een update begin augustus krijg je nog maar drie profielen voorgeschoteld, het zogeheten 3-pack.

Is dit het einde lokale vindbaarheid in Google? Zeker niet. Mijn ervaring is dat nog lang niet alle bedrijven een Google-Businessprofiel hebben. En áls ze zo’n profiel hebben, is het vaak niet goed geoptimaliseerd. Er liggen dus nog zeker kansen om snel hoog in Google komen. Al wordt het wel moeilijker, omdat je bedrijf nu in de top drie moet staan om in de zoekresultaten getoond te worden.

Dus: is het voor jou van belang om lokaal gevonden te worden, maak dan snel een Google-Businessaccount aan. Lees in het blog van Kirsten hoe je dit in elf simpele stappen doet.