Feit of Fabel?: “Hoe meer websites er naar je site linken, hoe beter”

Door: Ilona
3 april 2015
Als we deze stelling in de beginjaren hadden geponeerd, hadden we moeten antwoorden dat het een feit was. Want Google lette bij het bepalen van de populariteit van jouw website namelijk maar op één ding: hoeveel websites hebben een link naar jouw website. Hoe meer links, hoe meer waardering van Google en hoe hoger je positie in de zoekresultaten. Het ging dus alleen om kwantiteit (aantallen), niet om kwaliteit.

 

Maar Google heeft zich verder ontwikkeld. Tegenwoordig gaat het juist om de kwaliteit van deze inkomende links (ook wel backlinks genoemd). Daarbij beoordeelt Google

  • of de website die naar jouw website leidt relevant is;
  • hoe de reputatie van die website is;
  • en of er sprake is van linkuitruil of betaalde links.

Deel dit bericht

Ook op zoek naar de juiste klik?

Neem gerust contact met ons op! We helpen graag!

Of stuur een mail naar info@positie1.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips