Feit of Fabel?: “Hoe meer websites er naar je site linken, hoe beter”

Als we deze stelling in de beginjaren hadden geponeerd, hadden we moeten antwoorden dat het een feit was. Want Google lette bij het bepalen van de populariteit van jouw website namelijk maar op één ding: hoeveel websites hebben een link naar jouw website. Hoe meer links, hoe meer waardering van Google en hoe hoger je positie in de zoekresultaten. Het ging dus alleen om kwantiteit (aantallen), niet om kwaliteit.

 

Maar Google heeft zich verder ontwikkeld. Tegenwoordig gaat het juist om de kwaliteit van deze inkomende links (ook wel backlinks genoemd). Daarbij beoordeelt Google

  • of de website die naar jouw website leidt relevant is;
  • hoe de reputatie van die website is;
  • en of er sprake is van linkuitruil of betaalde links.
Door: Ilona
3 april 2015
Deel dit bericht:

Lees ook

Expert aan het woord

“SEO draait allang niet meer om machines en zoekwoorden”

Lees verder
Nieuws

Officieel MailBlue partner

Vanaf nu is Positie1 officieel partner van MailBlue. Misschien heb je de naam MailBlue al wel eens voorbij horen (of zien) komen. Wij werken al ...

Lees verder
Nieuws

Positie1 gaat (ook) offline…

“Alle online en offline communicatie overzichtelijk onder één dak” Zorgen dat het klikt. Al 15 jaar lang is dat de drijfveer vanwaaruit Eric Haasjes, Heleen ...

Lees verder
Expert aan het woord

“SEO draait allang niet meer om machines en zoekwoorden”

Lees het blog
Nieuws

Officieel MailBlue partner

Vanaf nu is Positie1 officieel partner van MailBlue. Misschien heb je de naam MailBlue al wel eens voorbij horen (of zien) komen. Wij werken al ...

Lees het blog

Ook op zoek naar de juiste klik?

Neem gerust contact met ons op! We helpen graag!

Of stuur een mail naar info@positie1.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips