Rebelation

Google+ bedrijfspagina – In 11 simpele stappen lokaal vindbaar

Door: Ilona
23 april 2015

Google+ bedrijfspagina – In 11 simpele stappen lokaal vindbaar

Heb jij wel eens in Google gezocht op “schilder” of “advocaat” en verschijnt er dan zo’n handig Google Maps-kaartje met schilders of advocaten bij jou in de buurt? Vast wel. En dat is retehandig, vind je niet? Aan de hand van het IP-adres bepaalt Google jouw locatie en probeert een zo relevant mogelijk zoekresultaat weer te geven.

Helemaal mooi is het als Google niet alleen laat zien waar een bedrijf zit, maar ook een uitgebreide vermelding met bedrijfsinformatie toont. Wil jij dat ook voor jouw bedrijf? Dat kan! En je hebt ons er in principe niet voor nodig. Dit kun je helemaal zelf! Ik laat je in 11 simpele stappen zien hoe je een perfecte Google+ bedrijfspagina maakt. Zodat ook jouw bedrijf lokaal beter gevonden wordt!

Stap 1

Log in bij Google en ga linksboven naar “Profiel”. Er klapt automatisch een menu uit. Ga in dit menu naar “pagina’s” en klik op “Je pagina maken”.

Stap 2

Je kunt vervolgens kiezen uit drie soorten Google+ bedrijfspagina’s.

Etalage
Heb je een hotel, winkel of restaurant? Met andere woorden: heb je een bedrijf waar jouw klanten naartoe komen? Klik dan op “Etalage”.

Servicegebied
Ben je een loodgieter, taxichauffeur of pizzabezorger? Met andere woorden: ga jij ook naar klanten toe? Klik dan op “Servicegebied”.

Merk
Heb jij een product, sportteam of band? Met andere woorden: ben je een merk en niet lokaal gebonden? Klik dan op “Merk”.

Om lokaal beter gevonden te worden klik je of op “Etalage” of op “Servicegebied”.

 

Stap 3

In het volgende scherm vraagt Google of je op jouw bedrijfsnaam wilt zoeken om te kijken of er niet al een vermelding bestaat. Vul de bedrijfsnaam in en klik op enter.

Klik vervolgens op “Laat me de volledige bedrijfsgegevens opgeven”.

Stap 4

Vul alle bedrijfsgegevens in. Vooral de categorie is een belangrijk onderdeel. Zorg dat die zo goed mogelijk aansluit bij jouw bedrijf. Google toont je dan bij relevante zoekopdrachten sneller. Kom je ook bij de klant? Zet dan een vinkje bij “Ik lever producten en services bij klanten op locatie”.

Stap 5

Geef aan hoe groot jouw servicegebied is.

Stap 6

Google maakt nu een bedrijfspagina voor je aan. Klik op “Doorgaan”.

Stap 7

Google wil zijn database van bedrijven en adressen schoonhouden en vooral vrijhouden van nepvermeldingen. Om fakevermeldingen te tackelen stuurt Google per post een briefkaart naar het opgegeven bedrijfsadres. Op de briefkaart staat een unieke verificatiecode. Hiermee controleert Google of het opgegeven adres ook echt bij jouw bedrijf hoort. Het kan tot twee weken duren voordat je deze briefkaart ontvangt. Heb je de verificatiecode in huis, dan kun je het stappenplan op de briefkaart volgen om de bedrijfsvermelding in Google definitief te maken.

Klik op “Doorgaan en later verifiëren” om naar jouw nieuwe bedrijfspagina te gaan.

Stap 8

Om de gegevens op je pagina compleet te maken ga je naar “Bewerken”.

Stap 9

Vul nu alles in wat er nodig is. Google laat zien hoeveel procent van je gegevens al compleet is en hoeveel er nog ontbreekt. Voor een optimale vermelding in Google raad ik je aan om alles in te vullen. Ook de openingstijden. En vergeet ook niet om bij contactgegevens melding te maken van je website. Als je klaar bent, klik je op “Klaar met bewerken”.

 

Stap 10

Dan rest ons enkel nog de uitstraling van de pagina. Ga linksboven naar het uitklapmenu en klik op “Google+ pagina” om de pagina te bekijken.

Stap 11

Om jouw pagina de uitstraling te geven die past bij de huisstijl van je bedrijf, kun je een profielfoto en een omslagfoto uploaden.

Klik op de profielfoto om een afbeelding te uploaden. Het optimale formaat hiervoor is 270 x 270 pixels. Ook kun je de omslagfoto wijzigen voor een betere herkenbaarheid. Het optimale formaat voor de omslagfoto is 2120 x 1192 pixels.

Jouw Google+ bedrijfspagina is nu klaar!

Het wachten is nu nog op de ontvangst van de Google briefkaart. Is die eenmaal binnen, dan hoef je je pagina alleen nog te verifiëren voor een definitieve eervolle vermelding in Google.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder in een reactie.

Deel dit bericht

Lees ook

Nieuws

Officieel MailBlue partner

Vanaf nu is Positie1 officieel partner van MailBlue. Misschien heb je de naam MailBlue al wel eens voorbij horen (of zien) komen. Wij werken al ...
Lees verder
Nieuws

Positie1 gaat (ook) offline…

“Alle online en offline communicatie overzichtelijk onder één dak” Zorgen dat het klikt. Al 15 jaar lang is dat de drijfveer vanwaaruit Eric Haasjes, Heleen ...
Lees verder
Mensen

In gesprek met Cees-Jan #picknicktafelgesprekken

Lees verder
Nieuws

Officieel MailBlue partner

Vanaf nu is Positie1 officieel partner van MailBlue. Misschien heb je de naam MailBlue al wel eens voorbij horen (of zien) komen. Wij werken al ...
Lees het blog
Nieuws

Positie1 gaat (ook) offline…

“Alle online en offline communicatie overzichtelijk onder één dak” Zorgen dat het klikt. Al 15 jaar lang is dat de drijfveer vanwaaruit Eric Haasjes, Heleen ...
Lees het blog

Ook op zoek naar de juiste klik?

Neem gerust contact met ons op! We helpen graag!

Of stuur een mail naar info@positie1.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips