Een veelgehoorde uitspraak. Ondernemers willen maar al te graag scoren op die ene zoekterm die in hun business het belangrijkst is. Maar daarmee maak je het voor jezelf wel moeilijk, want de concurrentie wil natuurlijk op precies dezelfde zoekterm scoren. Neem nu een hypotheekaanbieder. Als hij alleen wil scoren op het zoekwoord “hypotheek”, is de concurrentie moordend. Dus is het verstandig om te kijken naar andere relevante zoektermen. In dit geval kan het maar zo zijn dat zoekers ook zoeken op de term “hypotheek afsluiten”, maar dat deze woordcombinatie – of een andere combinatie van meerdere woorden – een stuk minder door de concurrentie wordt gebruikt. Dat maakt het makkelijker om hoger te scoren in Google.
Wil je voor jouw doelgroep optimaal online zichtbaar zijn? Laat dan een grondig zoekwoordenonderzoek doen naar relevante zoektermen. Hoe meer relevante zoektermen voor jouw bedrijf, hoe beter jouw online zichtbaarheid. Wees slim en staar je niet blind op één zoekterm!