Van onze klanten horen we regelmatig uitspraken over online marketing, die allang niet meer van toepassing zijn of zelfs nooit zijn geweest. Dat was voor ons aanleiding om het blog ’Feit of fabel?’ in het leven te roepen. Een wekelijks blog waarmee je je op een gemakkelijke manier op de hoogte houdt van de ins en outs van online marketing. Zo haal je meer uit je eigen online marketing.
Op veel websites van online marketingbureau’s kom je deze spreuk tegen. Sterker nog, in het verleden gebruikten we ‘m zelf ook. Maar inmiddels zijn we door schade en schande wijs geworden. Online marketing bestaat simpel gezegd uit twee onderdelen:
1) Bezoekers krijgen
2) Van bezoekers klanten maken
Van bezoekers klanten maken is een vak apart. Onder andere gebruiksgemak, design en teksten spelen hierbij een rol. Het totaalplaatje moet kloppen, wil je echt online succesvol worden. Staar je daarom niet blind op één onderdeel van online marketing. Met alleen hoog in Google staan kom je er niet, net zoals je ook weinig plezier zult beleven aan een mooie website die niet vindbaar is.