Zijn jouw advertenties straks nog zichtbaar op Facebook of Instagram?

Bij Positie1 doen we het…. Voor onszelf en voor onze klanten; adverteren op Facebook en Instagram. Je kunt je op een creatieve manier laten zien en daarnaast zien wij enorm mooie resultaten.

Onze klanten krijgen meer leads, verkopen meer en vergroten hun zichtbaarheid.

Die trend willen wij natuurlijk door blijven zetten en daarom bereiden wij ons voor op de nieuwe update van Apple IOS 14.

Facebook IOS 14 instellingen blog

De nieuwe Apple IOS 14 update

Begin dit jaar heeft Apple aangegeven dat in de nieuwste versie van het besturingssysteem een update zit die de privacy van gebruikers beter beschermt. Apple verplicht applicatieontwikkelaars om vooraf gebruikerstoestemming te vragen voor het delen van gegevens met derden. Hierdoor wordt het voor adverteerders een stuk moeilijker om zichtbaarheid te krijgen in het Audience Network van Facebook.

Wat betekent dit voor jou

De advertenties die wij voor jouw maken worden minder gepersonaliseerd. Hiermee gaan we eigenlijk weer terug in de tijd van de televisiecommercials. De advertentie die mensen op Facebook te zien krijgen zijn dan niet meer zo gepersonaliseerd als op dit moment. Dat gaat ten koste van de resultaten en kan nadelige effecten hebben als er negatief gereageerd wordt op de advertentie. In de toekomst kunnen we dan ook verwachten dat apps die nu gratis zijn, straks betaald moeten worden.

Van de gemaakte wijzingen zullen wij, in eerste instantie, weinig terugzien. Het aantal vertoningen zal met name dalen in het Audience Network. Wij richten ons met advertenties met name op Facebook en Instagram zelf. Door de wijziging van Apple moeten we wel rekening houden met het feit dat we minder conversiegebeurtenissen kunnen bijgehouden. Er is door Facebook namelijk een limiet ingezet op maximaal 8 doelen.

Tips vanuit Facebook om hier goed mee om te gaan

We hebben vanuit Positie1 een contactpersoon vanuit Facebook en die heeft met ons de belangrijkste aanpassingen gedeeld:

  1. Optimaliseer advertentiesets in verband met beperking van conversiegebeurtenissen
    Zoals aangegeven ben je straks beperkt tot een maximum van 8 conversiegebeurtenissen per domein.
  2. Bepaal de belangrijkste conversiegebeurtenissen voor jouw bedrijf
    In Gebeurtenisbeheer, waar je jouw pixels en events terugvindt, kun je de conversiegebeurtenissen aanpassen. Er wordt aangeraden om zelf ook de 8 belangrijkste conversiegebeurtenissen te identificeren.
  3. Verifieer je domein
    Als je dit nog niet hebt gedaan is het verifiëren van je domein sowieso een goed idee.

In dit geval is het ook belangrijk om je domein te verifiëren. Vooral als je meer controle wilt hebben over welke conversiegebeurtenissen in aanmerking komen voor je domein.

Heb je vragen over de nieuwe update? Wil je met ons sparren om er zeker van te zijn dat alles goed staat? Brian helpt je hier graag bij, geheel vrijblijvend.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips