Wij zijn Hubspot fan
Bij inbound marketing gaat het in de grote lijnen om het delen van relevante, waardevolle informatie met prospects of klanten. Op het juiste moment. Met als doel het opbouwen van een duurzame relatie waarbij klanten ambassadeurs worden van jouw dienst of merk.
Bij Positie1 geloven we in de filosofie van Hubspot. We weten dat onze relaties, en dan vooral de opleiders en dienstverleners, veel baat gaan hebben bij het toepassen van deze methodiek. Het Hubspot platform biedt software die ons helpt bij CRM, marketing, sales en service. Opschalen in gebruik kan in stappen. En het ultieme doel? Dat ambassadeurschap van klanten.
Start van ons Hubspotavontuur
Ons Hubspotavontuur begon eigenlijk in februari van dit jaar. Naar aanleiding van een vraag van een klant. We zijn informatie gaan verzamelen en hoe meer ik te weten kwam over Hubspot, hoe enthousiaster ik werd. Het sluit aan bij onze werkwijze en wat wij belangrijk vinden; namelijk duurzame relaties opbouwen met klanten.
Gecertificeerd Hubspot partner
Hubspot partner word je niet zomaar. Voordat we daadwerkelijk Hubspot in gebruik mochten nemen hebben we een aantal stappen doorlopen. Om het platform en de filosofie echt te leren kennen. Samen met aantal collega’s heb ik een projectteam gevormd en we hebben bijna wekelijks overleg met elkaar of een call met onze contactpersonen bij Hubspot. Daarnaast heeft iedereen een online training gevolg over inbound marketing.
We weten inmiddels hoe we Hubspot moeten inrichten en gebruiken en daarmee kunnen we het ook gaan aanbieden aan onze klanten. Wij zijn daarmee één van de weinige Hubspot partners in de regio.
Over Hubspot
Relevante informatie delen op de juiste momenten
Hubspot biedt een platform dat helpt in het opbouwen van duurzame relaties met prospects en klanten, door het delen waardevolle content en ervaringen.
De filosofie achter inbound marketing is dat wanneer je relevante en aansprekende content deelt met je doelgroep, zij op een natuurlijke manier aangetrokken worden tot jouw product of dienst. Je deelt informatie omdat je anderen wilt helpen met een oplossing voor een probleem of verlangen. En timing speelt een belangrijke rol. Online marketing bedrijven met de grootste kans van slagen doe je door te voldoen aan de behoeftes van je doelgroep. Door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. Door waardevolle content aan te bieden vindt een zoekende klant jou. Op een natuurlijke manier. En dat is beter dan dat je gaat schreeuwen om de aandacht van de klant te krijgen. Je komt met elkaar in contact op basis van oprechte interesse in elkaar. Je weet wat de klant nodig heeft en op basis daarvan bied jij de klant relevante inspiratie, tips, adviezen, oplossingen en producten.
Waarde blijven toevoegen
Daarnaast voeg je met inbound marketing continu waarde toe aan je website. Door content te verrijken met relevante informatie. Deze content wordt opgepikt door Google, je website gaat beter scoren en je rankings worden beter. En het mooie is; hiermee word je minder afhankelijk van Google Ads.