Mijn favoriet
Wij laten ons graag inspireren. En als we dat wat ons inspireert met jou delen, brengen we jou misschien ook weer ook op ideeën. Daarom presenteren we voortaan elke vrijdag een van onze favorieten. Wat is jouw favoriet?
Eindeloze to-do-lists….
Wie kent het niet, lange lijstjes met to-do’s. De ene keer heb je ze op papier gezet, de andere keer staan ze ergens op je laptop…. En niks, maar dan ook niks geeft echt overzicht. In mijn vakgebied zijn er in de projecten voor klanten ontzettend veel kleine taken te verrichten. En voor het merendeel ben ik afhankelijk van de input van de klant. Voordat een taak daadwerkelijk is afgerond, doorloopt hij verschillende fasen.
Hoe krijg je in dit oerwoud van to-do’s nou enigzins overzicht? Binnen Positie1 gebruiken we Basecamp als tool voor communicatie en bestandsdeling met klanten. Hierin zit ook de mogelijkheid om to-do-lijsten aan te maken, maar ik vind het zelf heel lastig om daarin snel te kunnen zien wat prioriteit heeft en of ik nog input moet vragen of krijgen, of dat ik voldoende heb om de taak te kunnen afronden.
Maaarrr… daar is nu verandering in gekomen. Dankzij een goede tip van mijn vader ben ik bij de tool daPulse terechtgekomen. En dat is echt een aanrader. De tool is flexibel in te delen, waardoor je een eigen structuur kunt aanbrengen in je to-do’s.
Zie bijgaande screenshots voor een indruk van de tool.