Wie kent het niet, lange lijstjes met to-do’s. De ene keer heb je ze op papier gezet, de andere keer staan ze ergens op je laptop…. En niks, maar dan ook niks geeft echt overzicht. In ons vakgebied zijn er in de projecten voor klanten ontzettend veel kleine taken te verrichten. En voor het merendeel zijn we afhankelijk van de input van de klant. Voordat een taak ook echt is afgerond, doorloopt hij verschillende fasen.
Je snapt…er ontstaat een oerwoud aan to-do’s. En hoe krijgen we daar nu overzicht in? Bij Positie1 gebruiken we sinds 2015 Basecamp als tool voor communicatie en bestandsdeling met klanten.
En.. hierin zit ook de mogelijkheid om gezamenlijke to-do-lijsten op te stellen. Zo is per klant geclusterd wat er nog moet gebeuren voordat een to-do en done wordt. Natuurlijk is dat best een beetje wennen aan het begin, maar het zorgt overzicht en structuur. Nu denk je misschien ‘heel leuk Basecamp, maar wat heb ík daaraan?”
Online zijn verschillende gratis tools te downloaden die je helpen overzicht aan te brengen in je to-do’s. Eén daarvan is de planningstool van Monday. De tool is flexibel in te delen, waardoor je een eigen structuur kunt aanbrengen in al je to-do’s en zo vinger aan de pols kunt houden. Erg handig!
Over vinger aan de pols gesproken, Monday had tot 2017 een andere naam; daPulse. De gedachte bij deze naam was, dat je door het aanbieden van een goede planningstool de voortgang van werkzaamheden constant kunt monitoren én het was de enige nog beschikbare domeinnaam op dat moment. Nu klinkt daPulse nogal gangster-achtig, wat zorgde voor de nodige hilariteit en verbasteringen. Dus werd het tijd voor een nieuwe naam, passend bij de inmiddels opgebouwde reputatie. Monday staat voor het aangaan van de dialoog met elkaar over het continu verbeteren van samenwerken. En maandag, als begin van de werkweek, is bij uitstek geschikt om gezamenlijk om samen door te nemen waar je mee bezig bent. De link naar het artikel over de naamaanpassing vind je hieronder.
Waarom daPulse haar naam veranderde in Monday