Dikgedrukte teksten = hoger in Google

Throwback Thursday

Dikgedrukte teksten = hoger in Google

Tot ongeveer 2008 was het slim om zoekwoorden in een vet lettertype weer te geven op je pagina. Waarom? Google gaf meer waarde aan vetgedrukte zoekwoorden. Dat deed Google in navolging van tekstschrijvers, die dit wel gebruikten om een woord extra kracht bij te zetten.

Totdat iedereen het ging doen. Een woord in vette letters weergeven was immers zo’n beetje de makkelijkste optimalisatie om door te voeren. Maar daarmee verloor het voor Google zijn toegevoegde waarde. Dus besloot Google de dikgedrukte woorden niet meer te beschouwen als een rankingfactor.

Dat betekent niet dat je geen vet lettertype mag gebruiken. Maar doe het alleen om de leesbaarheid van de tekst te verhogen. Wel zo prettig voor je bezoekers.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Cookie-instellingen

Op deze website worden verschillende cookies gebruikt. We maken onderscheid tussen functionele, analytische en marketing-cookies. Je kunt zelf kiezen welke cookies wel en niet geplaatst mogen worden.


Deze website maakt gebruik van de software Wordpress. Wordpress plaatst cookies die noodzakelijk zijn om de website te laten functioneren. Deze cookies kunnen daarom niet uitgeschakeld worden.
  • wordpres_gdpr_allow_service
  • wordpress-gdpr-cookies-allowed
  • wordpress_gdpr_cookies_declined

Liever niet
Accepteren