De klantreis

De ruggengraat van onze marketingstrategieën.

Waarom een klantreis

Goed inzicht in de klantreis is echt onmisbaar. Het helpt je als bedrijf om een relatie op te bouwen met je doelgroep. 

En dat doe je door zo goed mogelijk aan te sluiten op de behoefte die er op dat moment is. Er ontstaat gaandeweg een steeds hechtere band tussen jou en je doelgroep.

Een relatie met jouw merk

Stel je voor; je doet een huwelijksaanzoek aan een volslagen vreemde. Weinig kans dat die ander ‘ja’ schreeuwt en je om de hals vliegt. Het is misschien een ietwat gekke vergelijking, maar het komt regelmatig voor dat bedrijven zomaar ineens beginnen te roepen dat je iets moet kopen op een moment waarop jij dat helemaal niet nodig hebt.
Deze bedrijven hebben een probleem, want ze weten niets over jouw behoeftes en de drempels die je ervaart. Kleine kans dat het huwelijk er ooit nog komt…
highland road. road in mountains

Jouw droom. Onze missie.

Van vreemde naar ambassadeur

Binnen het model van de klantreis gaan we uit van verschillende fases. Elke fase heeft zijn eigen drempels, behoeftes en mogelijkheden. Binnen de klantreis van jouw doelgroep brengen we alle mogelijke ervaringsmomenten met jouw bedrijf in beeld. Hier bouwen we vervolgens de marketingstrategie op.

De klantreis bestaat uit grofweg vier fases: 

  • SEE
Je doelgroep bewust maken van behoeftes en geïnteresseerd maken in jouw bedrijf (vreemden)
  • THINK
Je doelgroep beïnvloeden door drempels weg te nemen en om te zetten naar marketingleads (kennissen)
  • DO

Je doelgroep een onweerstaanbaar aanbod doen, overhalen en klant maken (klanten)

  • CARE
Je blijft voldoen aan de wensen van je klant (en overtreft dat). Je klanten zijn betrokken, blijven bij je en promoten je bij anderen (fans)

Doelen stellen, plannen maken

Wat we doen mét jouw klantreis:

  • We brengen alle touch points in beeld voor elke fase
  • We maken alle drempels zichtbaar en bedenken een oplossing
  • We passen je website, content, advertenties, aanbod en middelen aan
  • We leiden de doelgroep door naar de volgende fases, ongeacht waar ze zich bevinden
  • Vreemdelingen worden ambassadeurs voor jouw merk
mechanical

Onze marketingmachine

De klantreis is de ruggengraat van onze marketingstrategieën.

En de strategie is een onmisbaar onderdeel van onze totale Marketingmachine.

Lees meer over

Blijf geen vreemde, word een ambassadeur

Kom in contact

Maak een afspraak om jouw strategie te bespreken.

Van onze fans

"Positie1 ontzorgt de klant en tilt je website naar een hoger plan. Een mooi bedrijf met een gedreven 'aanvoerder' en om hem heen een gemotiveerd en enthousiast team!"
"Positie1 is een bedrijf waar je op kunt bouwen. Eerlijk, oprecht en harde werkers die nét dat beetje extra voor je doen. In deze tijd is het niet altijd vanzelfsprekend maar bij Positie 1 zijn afspraken nakomen, vertrouwen en eerlijkheid de normaalste zaak van de wereld. Een fijne partij om mee te werken en een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een nuchtere partij die gewoon doen wat ze beloven."

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem gerust contact met ons op! We helpen graag!

Maak een afspraak

We komen graag met je in contact. Maak hier geheel vrijblijvend een afspraak zodat we samen kunnen kijken naar jouw wensen en de mogelijkheden om deze in onze machine te gieten!

Een afspraak maken is mogelijk op maandag t/m vrijdag. Het liefst plannen we het tijdstip tijdens kantooruren, maar in overleg is er veel mogelijk!

28 september gaat ons nieuwe concept live:
De Marketingmachine

Schrijf je in op onze maillijst en ontdek als één van de eersten wat ons nieuwe concept voor jouw bedrijf kan betekenen.