Terugblik: De eerste marketingmachine van Positie1

Reclame-specialist deed het.

Voor de mensen die ons volgen is het natuurlijk bekend dat wij dit jaar zijn overgestapt op een vernieuwde werkwijze; de marketingmachine. We doen nog steeds hetzelfde werk en gebruiken dezelfde platformen, alleen in een nieuw jasje met meer samenhang en vanuit één strategie. Maar wie was de eerste die hierin met ons mee ging?

Dat is Reclame-specialist geweest. In juni 2018 werd Reclame-specialist klant, we namen de website en Google Ads over van een bedrijf die dit voorheen deed. Als snel, in augustus 2018, werd het bedrijf overgenomen door de huidige eigenaar; René Roelofs. Vanaf dat moment zijn we verder gegroeid en is de samenwerking voortgezet.

Blog-Reclame-specialist

Waarom op nieuwe werkwijze overgestapt?

In de situatie van Reclame-specialist kwamen twee wensen samen. Vanuit de kant van Reclame-specialist was vraag naar meer ondersteuning. Er kwam een nieuwe website, social media werd intensiever ingezet en er werd gebruik gemaakt van
e-mailmarketing. Vanuit ons was deze wens er ook in de vorm van het samenbrengen van deze activiteiten in een marketingmachine.

“Als ondernemer ben je al snel bezig met de operationele kanten en commerciele activiteiten in de “oude stijl ”van je bedrijf. Hierdoor wil de marketing er nogal eens bij inschieten. Want “Dat doen we wel als er tijd voor is”. Ik zocht hierin meer professionele ondersteuning en aansturing. En dan met name op het vlak van de online marketing. Er wordt bij de start veel tijd gestoken in het bepalen van de strategie en het maken van het uiteindelijke plan. Als ondernemer neem je hier vaak onvoldoende de tijd voor. Je wilt (te) snel resultaat. Nu een half jaar verder werpt deze werkwijze zijn vruchten af. Met name de sturende en pro-actieve werkwijze van Positie1 helpt onze organisatie om de gestelde doelen te bereiken”.

René:

Hoe gaat het nu?

In juli 2020 zijn we gestart met de de marketingmachine voor Reclame-specialist. We zijn nu een half jaar verder en hebben samen met René mooie stappen gezet. De samenwerking is intensiever en elke 3 maanden zitten we bij elkaar om de afgelopen periode te bespreken en de aankomende periode voor te bereiden. Doelstellingen worden smart-geformuleerd om duidelijk richting te geven. We zien dat de posities in Googles verbeterd zijn en meer klanten ontvangen mails. We vroegen ook hoe René terugkijkt op het eerste halfjaar marketingmachine:

“Na de start een half jaar geleden, merk ik dat er nu veel meer structuur en regelmaat in de marketing zit. Er zit een duidelijk plan achter, zowel voor de korte termijn, als ook voor de lange termijn. Dat wordt ook meer en meer opgemerkt door de markt waarin wij actief zijn”.

Plannen voor 2021

In deze fase van het jaar zijn we bezig met de plannen voor 2021. De klant gaat nadenken over doelstelling voor 2021. Dit kan zijn op het vlak van omzetgroei, klanten, klantbeoordeling of uitbreiding van het assortiment.

Wij gaan aan de hand van de data en ambities kijken naar de strategie voor 2021. Hoe gaan we de contentplanning inrichten? En waar liggen de kansen voor SEO, SEA en e-mailmarketing? Dit leggen we vast in het marketingplan van 2021 en dat bespreken wij weer met de klant. De actielijst die hieruit volgt zetten wij in Asana en dat is onze actielijst voor 2021.

Weten hoe de marketingmachine voor jullie bedrijf kan werken? Maak gerust een afspraak voor een koffiegesprek.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips