Contentplanning voor 2021 maken?

Wij helpen je!

Waar moet je nou beginnen bij het maken van een contentplanning? Dat begint met het bedenken van wat je wilt delen met klanten en potentiële klanten. Zelf maken wij gebruik van een Google format, beter bekend als Hero-Hub-Hygiëne. Dat hebben wij vertaald naar Mijlpaal, Rubriek en Bericht. Lekker in het Nederlands, daar houden we van. We nemen jullie mee in deze stappen en helpen je ze toe te passen in jouw bedrijf.

Content blog contentplanning 2021

Berichten

We beginnen bij de basis van je contentjaarplanning. Dit zorgt voor een continue stroom aan bezoekers naar je website en interactie op de social kanalen. Je berichten zijn antwoorden op vragen die jouw klant heeft. Voorbeelden hiervan zijn, trends, uitleg van een dienst of product, veel gestelde vragen, maar ook een kijkje achter de schermen bijvoorbeeld. Maak het persoonlijk! Geef je bedrijf een gezicht.

Rubrieken

Je kent ze vast wel uit een magazine; vaste terugkerende items die herkenbaar zijn voor jou als lezer. Dit zijn de rubrieken van jouw contentkalender. Vooraf bepaal je het ritme en het format van de content. De terugkerende rubrieken hebben als doel te inspireren en te stimuleren. Deel wekelijks de trends op de markt, laat maandelijks een collega aan het woord of laat elk kwartaal weten welke ontwikkelingen je bedrijf doormaakt. Grote kans dat bezoekers telkens terugkeren naar je website.

MM-onderdelen-content

Mijlpaal

Dit zijn de speciale dagen of acties waar jij al aan het begin van het jaar naar uitkijkt. Dat kan een lancering zijn van een nieuw product of dienst of een evenement dat je gaat organiseren. Voor deze mijlpalen pak je extra uit, want iedereen moet hierover weten.

Wij helpen je met het plannen van berichten

Als wij met onze klant de planning van aankomend jaar invullen, dan kijken we eerst naar de mijlpalen. Ze markeren een bepaald moment in het komende jaar. Een moment waar je naar toe kunt werken. Vanuit de mijlpalen worden de rubrieken ingedeeld en wordt duidelijk wanneer de updates van blogs/mails geplaatst of verstuurd worden. Je speelt hiermee in om de mijlpalen die eraan zitten te komen. Als basis en continue stroom komen de berichten die je regelmatig plaatst. Ze zorgen ervoor dat je binding houdt met je publiek.

“Als je een pot wil vullen met inhoud begin je ook eerst bij de grote stenen, dan de kleine stenen en als laatste het zand”

Stephen Covey

Door gebruik te maken van mijlpalen, rubrieken en berichten heb je:

  • Overzicht van basiscontent en een continue zichtbaarheid;
  • Vaste rubrieken met vooraf bepaalde formats en deel je kennis;
  • Mijlpalen waar je naartoe werkt en waar je mee uitpakt.

Samen kijken naar jouw contentplanning? Brian & Chantal komen langs om met jullie team te werken aan een duidelijk jaaroverzicht.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips