ITC Natural Luxury Flooring
Uitdaging
ITC is een internationaal leverancier van luxe tapijten en vloerkleden van natuurlijke materialen. De klant haalde vooral omzet uit traditionele offline acquisitie. Omdat het een relatie klein bedrijf betreft die zich richt op een wereldwijde markt is het een grote opgave om overal ter wereld acquisitienetwerken op te zetten. De wens was om in met name Engeland, maar ook in de rest van de wereld met Engelstalige zoektermen zonder advertentiebudget beter vindbaar te worden in de zoekmachines.
Met als einddoel een groei van nieuwe zakelijke klanten en consumenten via de website.
Geduld is een schone zaak
Doelen
Internationaal
Uitbreiden van klantenbestand in Engeland en de rest van de wereld
Meer conversies
Verbeterde prestatie van de website
Machineonderdelen
Het optimaliseren van de machineonderdelen
Strategie & visie
op weg naar resultaat
Vooraf hebben we de klant verteld dat SEO een proces is dat pas na enkele maanden resultaat gaat geven. Een lange adem en geduld is nodig voordat je resultaat ziet.
Om dat resultaat aantoonbaar te maken hebben we de website goed meetbaar gemaakt met Google tagmanager en Google Analytics. En maken we maandelijks inzichtelijk waar de bezoekers vandaan komen.
Door een grondig zoekwoordenonderzoek en afstemming met klant hebben we de meest kansrijke termen gevonden. Voor deze termen hebben we in samenwerking met een ervaren tekstschrijver uit Engeland landingspagina’s geschreven die aansluiten bij de zoekwoorden, de zoekvraag en tegelijk communicatiestijl van ITC wist te vertalen.
kansen creëren
De volgende stap is een vernieuwingsslag op de website, waarbij rekening wordt gehouden met de gebruiksvriendelijkheid (menustructuur, paginastructuur, mobielvriendelijkheid) en modernisering van de vormgeving van de website. Om zo het conversiepercentage omhoog te krijgen.
Daarnaast is het belangrijk om te blijven investeren in stijgende posities in Google en het aantrekken van meer relevante bezoekers.
Ook kan het aantal leads verhoogd worden door iedere drie maanden ons marketingmachineconcept verder uit te rollen. En onderdelen in te zetten als Google Ads, Linkedin, Facebook en Instagram advertising in een specifiek gebied in Engeland, contentmarketing en e-mail automation.
Samen met Positie1 hebben we maandelijks optimalisaties gedaan aan de website en linkbuilding toegepast. Het resultaat is dat we nu hoog scoren in vindbaarheid op deze zoekwoorden. Hierdoor komen we bij veel potentiele klanten en projecten in beeld. Daar zijn we zeer tevreden over!
Klaas Bakker