Bezoekers – Laat me je een kort verhaal vertellen…

We zijn net verhuisd en op dit moment nog druk bezig met het inrichten van onze kamers. Best een klus!

Afgelopen zaterdag zat ik wat inspiratie te zoeken op Instagram en kreeg ik een bericht dat ik een gratis boekje kon downloaden met tips om nooit meer ‘per ongeluk’ planten dood te laten gaan.

blog-bezoekers-website

Grappig; ik had hier eerder al eens over nagedacht. En ook al eens een blog gelezen over planten die helemaal van nu zijn en ook nog eens weinig verzorging nodig hebben.
Super handig voor mij, want planten gaan bij mij dus áltijd dood….
Eenmaal op de website las ik dat het bedrijf ook planten bezorgt en zelfs een verzorgingskaart toevoegt met tips om die specifieke plant op de juiste plaats te zetten. Oké…nou, dat is toch wel ideaal. Ze konden me zelfs e-mails sturen met daarin een reminder om de plant water te geven!

Ik kon het boekje gratis ontvangen. Ik hoefde alleen maar mijn voornaam en e-mailadres achter te laten. Helemaal prima, als ze me maar niet direct gaan bellen….
Binnen enkele seconden ontving ik het boekje en besloot het deze week te gaan lezen. De volgende dag ontving ik nog een mail; of ik het boekje al had gelezen? Verrek! Ik was het eigenlijk alweer vergeten en besloot het maar eens in te plannen in mijn agenda. Op woensdagavond had ik hier wel even tijd voor.

Woensdag las ik inderdaad het boekje en het gaf me wel een blij en gerust gevoel. Ik had menig ‘oh ja joh- moment’. Het bedrijf wist waar ze het over hadden en het leek allemaal erg logisch en zelfs makkelijk. En die planten…die zagen er dus echt mooi uit.

De volgende dag ontving ik een mail van ene Pascal met wat voorbeelden van andere klanten die super tevreden waren over hun aangeschafte plant. En hij vroeg me wat mijn ervaring met planten was. Ik stuurde een mail terug met de mededeling dat mijn verzorging wat planten betreft behoorlijk hopelijk was en dat ze altijd maar doodgaan.

Weer een dag later stuurde Pascal een antwoord terug. Hij stelde voor om even vrijblijvend te bellen, zodat hij mijn vraag beter kon beantwoorden. Hij had ook nog wat informatie van mij nodig. Ik stelde voor om maandag te bellen.
Maandagavond om 19.00 uur belde hij en vertelde me dat het naast de verzorgingskaart ook mogelijk was een alert in te stellen voor de specifieke plant. Toen ik enthousiast reageerde bood de beste man me een kortingscode aan om de eerste bestelling uit te proberen.

Direct na het gesprek ontving ik de kortingscode en heb ik een plant besteld. Best een beetje spannend natuurlijk, want in welke staat zou ik de plant ontvangen?
Ik kan je vertellen; de plant is precies zoals hij eruitzag op de website en de kaart is erg handig. Ik heb mijn eerste herinnering ontvangen voor de Olifantsoor die ik besteld heb en direct water gegeven toen ik thuiskwam van mijn werk. Er stond zelfs bij hoeveel milliliter water ik de plant moest geven. Hoe tof is dat! Ik ga binnenkort nog een keer een plant bestellen…of cadeau doen aan een vriend die binnenkort jarig is.

Machineonderdeel-bezoekers

Kan dit echt?

Ja, dat kan echt! Maar bovenstaand verhaal gebeurt veel te weinig online. Bezoekers zijn mensen. Mensen die verrast willen worden.

De omzet die je haalt uit je bezoekers wordt grotendeels bepaald door je communicatie, timing en aanbod.

Is jouw aanbod fantastisch en je sales ook helemaal op de rit? Dan kunnen wij je helpen met je marketing! We gaan uit van de klantreis die je klant elke keer weer maakt. Een reis die bestaat uit verschillende fases. Bij elke fase is de juiste informatie van cruciaal belang.

Meer weten? Neem gerust contact met me op via david@positie1.nl. Ik vertel je dan ook graag hoe het nu met mijn Olifantsoor gaat.

Hartelijke groet,

David

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws en tips